انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه

آخرین نظرات
نویسندگان

طنز سیاسی

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

===============
می روی محمود با کابینه ات
با معاون اول آدینه ات


می روی، دیگر نخواهی دید تو
کنگو و چاد و وزیر گینه ات



هیچ گفتی به مرادت یک دفعه!
که بیاور فرم سو  پیشینه ات؟


یا سوابق کاری اصلا دیده ای 
یا چه بوده مسند دیرینه ات؟


آن اوایل درد مردم داشتی 
حال کو ردی زغم در سینه ات؟


ساده گویم حرف دل را بی غرض 
چون ندارم بغض و بر دل کینه ات


با ندانم کاری ات بردی عزیز 
آب روی دست پر از پینه ات


دید رهبر آن چه را در خشت خام 
کاش می دیدی، تو در آیینه ات


هم زدی این مملکت را جان من 
خسته شد، از هم زدن خاگینه ات*
=================

گر به مجلس راه یابد پای من

هرچه ویرانی است عمران می کنم

می روم هر شب به میدان های شهر

هر چه ساعت بود میزان می کنم

مشکلات شهرتان را رتق و فتق

پشت میز و پشت فرمان می کنم

کوچه های تنگ را هر شب فراخ

هرچه بن بست است دالان می کنم

چاله های شهر را چاه عمیق

هرچه دالان را خیابان می کنم

مردها را اهل تجدید فراش

لطف ها در حق نسوان می کنم

تا کش آید پوز اعضای اوپک...

نفت را فالفور ارزان می کنم

مرده ها را می کنم ساماندهی

شهرتان را باغ رضوان می کنم

شاعران شهر را در خانه ام

هفته ای یک بار مهمان می کنم

کارگردان های با احساس را

می برم مهمان مامان می کنم

تا که پررو نق شود گردشگری

اصفهان را ارمنستان می کنم

شهردار از شهرضا می آورم

الغرض این می کنم آن می کنم

می شوم هر شب سوار بلدوزر

هر چه ناصافی است ویران می کنم

شهر تا راحت شود از چشم هیز

دیدنی ها را فراوان می کنم

می نویسم طنز بر دیوار و در

شهرتان را من نمکدان می کنم

تا که کار خلق فورا حل شود

کارمندان را دو چندان می کنم

هی تراکم می فروش را به را

یاری انبوه سازان می کنم

شهرداری را همه رایانه ای

کارها را سهل و اسان می کنم

گر رقیبانم به من فرصت دهند

چاره ی کمبود سیمان می کنم

می کنم هی کارهای خوب خوب

دشمنانم را پشیمان می کنم

هفته ای یک شب کلیسا می روم

ارمنی ها را مسلمان می کنم

می فروشم کل اسراییل را

پول آن را خرج لبنان می کنم

یک سخنرانی به نفع مسلمین

در بلندی های جولان می کنم

مثل اقشار ضعیف اجتماع

نوش جان سویای سبحان می کنم

هم صدایی هم دلی هم زیستی

با سرای سا لمندان می کنم …

باباجون خسته شدم ..قافیه ها ته کشید ….به من رای بدین دیگه …

دم همتون گرم….!




  • sajad amgazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی